Dlaczego nie franczyza? Czyli przewaga działalności pod inną marką.

Rozpoznawalna i lubiana marka czy oryginalny i wyjątkowy pomysł? To od odpowiedzi na to pytanie w głównej mierze zależy kierunek naszych działań biznesowych. W branży gastronomicznej można odnieść sukces na wiele sposobów. Wybór tej właściwej drogi to jedno z pierwszych wyzwań, jakie czeka na początkujących przedsiębiorców. Głównym zadaniem stojącym przed osobami, które planują otworzyć własną działalność gospodarczą jest znalezienie niszy rynkowej i posiadanie własnego pomysłu na biznes. Jednym ze skutecznych sposobów szukania projektów własnej firmy jest skorzystanie z systemów franczyzowych.

Franchising z roku na rok zyskuje coraz większa popularność. Prowadzenie działalności pod inną marką wydaje się być całkiem rozsądnym pomysłem. Jeśli chodzi o branżę gastronomiczną, to w Polsce działa ponad 100 sieci gastronomicznych. Skorzystanie ze wsparcia doświadczonego partnera może być jednym z elementów sukcesu naszego przedsięwzięcia. Szyld z renomowanym logo jest skutecznym wabikiem, który przyciąga gości do restauracji.

Branża gastronomiczna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku franczyzowego. Pierwsza restauracja na licencji McDonald’s powstała w Bydgoszczy w 1994 roku.  Do tej formy współpracy szybko przekonali się również rodzimi przedsiębiorcy. System taki polega na współpracy pomiędzy prawnie i finansowo niezależnymi przedsiębiorcami. Franczyzobiorca przekazuje prawo do korzystania ze znaku towarowego, ale również kompletny model biznesowy. Właściciel punktu gastronomicznego zyskuje więc wiedzę dotyczącą organizacji pracy, receptury dań, a także potrzebne know-how. Dodatkowo partnerzy zyskują pakiet szkoleń i podręczników operacyjnych, które pozwalają wdrożyć się w daną działalność.

Wybór właściwego systemu franczyzowego polega na racjonalnej ocenie modelu biznesowego. Przed podpisaniem formalności warto zbadać dokładnie rynek, w którym chcemy działać, ocenić lokalizację. Trzeba też zwrócić uwagę na warunki współpracy w ramach franczyzy, koszty, warunki pomocy itd.

Franchising to rozwiązanie, które w dużej mierze daje wygodę i bezpieczeństwo. Obecnie za rozwój franczyzy płaci się nie tylko coraz mniej, ale też łatwiej jest pozyskać pieniądze na taki biznes. Każdy przedsiębiorca decydujący się na własną działalność narażony jest na wiele nieprzewidzianych sytuacji. Z kolei franczyzodawca może podpowiedzieć, jak tych pułapek uniknąć i gdzie one na niego czekają. Wchodząc we współpracę z daną marką korzystamy ze sprawdzonego modelu biznesowego, któremu zaufali klienci oraz pełnego know-how. W znacznym stopniu ogranicza to więc ryzyko porażki na danym polu biznesowym. Kolejną zaletą sprawdzonych systemów franczyzowych są stosunkowo szybko pojawiające się zyski, na które wpływa znajomość marki wśród klientów na danym rynku. W przypadku branży gastronomicznej brak doświadczenia w biznesie nie stanowi przeszkody przy rozpoczęciu działalności, ponieważ otrzymujemy od franczyzodawcy pełne przygotowanie, okresowe wsparcie organizacyjne i operacyjne.

Przy wsparciu znanej marki dużo łatwiej jest osiągnąć przychody oraz przebić się na tle konkurencji. To świetny pomysł na start. Dzięki temu modelowi można nabyć cenne doświadczenie i obycie w środowisku gastronomicznym, a także zdobyć sieć kontaktów. Rozpoznawalna marka na pewno pomaga w przyciągnięciu klientów i zapewnia dużo większe zyski. To także gwarancja franczyzy na przejrzystych zasadach, które wynikają z doświadczenia w prowadzeniu tego typu współpracy.



Dodaj komentarz